""

lauantai 29. lokakuuta 2011

fotografering & kaneläss

Hejjsan alla kära läsare! Idag har det varit lugt. Vi vaknade lite före elva och började dagen med att äta godis som blivit över från igår. Vi tittade filmen till slut och gjorde oss i ordning. Eva måste gå redan halv ett! Synd, men Hanna kunde bli till längre tid. När Eva gått städade vi bort madrasserna och allt annat vi roddat igår. Vi skulle gå ut och fota, men vi var så hungriga så vi bestämde oss för att börja stäka ägg. Det gick inte så bra! Vi satt för mycket steksmör och det strittade omkring så jag fick ett brännsår! Hups...  Vi fotade vid stranden med min hund Bambi. När vi var klara måste Hanna gå. Jag följde henne ända hem. På kvällen bakade jag kaneläss, som vi också gjort på förra hussa timmen. De blev goda! Nu sitter jag på mitt fårskin i mitt rum, lysnar på musik och mummsar i mig kexen och bloggar. Efter det ska jag tända några ljus och läsa gamla tidningar med en varm filt runt mig. Helt änkelt bara mysa och längta till julen. Ha en super kul kväll och njut av veckoslutet!

Terve kaikki ihanat blogilukiat! Tänään on ollut aika rauhallista. Me herättiin yheltätoista ja syötiin aamupala, katottii se leffa loppuu  mikä jäi eilen kesken. Evan piti lähtee aika aikasin koska niille tuli jotai serkkui kylään. Meidän piti mennä ulos kuvaamaan mut sit meille tuli nälkä ja me tehtiin kananmunat. Sen jälkeen kuvattiin meren rannalla. Kun oltiin valmiita Hannan piti lähteä. Saatoin sen kotiin asti. Kun ite pääsin kotiin tein kaneliässiä. Niistä tuli hyviä! Nyt istun mun huonees lampaankarvan päällä, ahmin keksejä, kuuntelen musiikkia ja bloggaan. Sen jälkeen sytytän pari kynttilää ja luen lehtiä loppuillan. Pitäkää hauska ilta ja nauttikaa viikonlopusst!


         DAGENS KLÄDER + ANDRA FOTON / PÄIVÄN VAATTEET + MUITA KUVIA:












x love is in the air x

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti