""

maanantai 30. syyskuuta 2013

glasses
e19e20jpge22jpge21jpge23ekollaasiekollaasi2

Heissan! Mites teidän viikonloppu on sujunut? Mä oon yrittäny ottaa ihan vaan rennosti jotta jaksaisin vielä yhden koeviikon. Perjantaina kävin leffassa kavereiden kanssa katsomassa the Heat nimistä elokuvaa. Se oli tosi hyvä!! Naurettiin kippurassa koko leffan ajan, suosittelen kovasti!Perjantaina sain myös vihdoinkin mun lasit. Lauantaina kävin mökillä päivällä ja illalla juhlimassa kavereiden kanssa. Sunnuntaina mulla oli päivällä ratsastuskisat pitkästä aikaa. Oli tosi kiva päästä taas kisaamaan kun mun heppa on ollut kipee. Loppupäivän olin vain kotona harjoittelemassa matikan kokeeseen. Tänään mulla ei ollut koulua ollenkaan koska mulla ei ollut mitään kokeita. (ette arvaakaan kuinka ihanaa on nukkua pitkään kotona kun muut kaverit menevät kahdeksaksi kirjoittamaan pitkän matikan koetta XD)

Olin käynyt optikolla noin kaks viikkoo sitte tarkastuttamassa mun näön koska mulla on ollut varsinkin koulussa vaikeuksia nähdä taululle ja muutenkin ongelmia nähdä kauas. Optikolla todettiin että mun arvot oli -0,75 molemmissa silmissä joten laseille olisi tarvetta. Mulla oli myös hajataittoa ja piilokarsastusta. Kun piti alkaa valita kehyksiä olin kyllä ihan hukassa... En tienny yhtään millaiset lasit sopisivat mulle. Kiertelin kaikki keskustan silmälasiliikkeet, mutta lempparit löytyivät kumminkin Specsaversilta. Päädyin lopulta mustiin Versacen, ja läpinäkyviin Guccin kehyksiin. Valitsin mustat koska halusin näyttävämmät lasit jos haluan esim pukeutua hienostuneemmin. Nuo läpinäkyvät lasit yllätti kyllä mut koska en koskaan olis ajatellu että ne voisivat sopia mulle. Ne olivat kumminkin tosi kivat päällä koska ne ei herättäny nii paljon huomiota vaan kasvot näkyivät paremmin. Käytän varmaan näitä läpinäkyviä arkisin enemmän ja mustia kun olen pukeutunut vähän hienommin.
Kun laitoin valmiit lasit päähän ensimmäistä kertaa olin ihan shokissa! En hahmottanut yhtään syvyyksiä. Kun kävelin rappusia ylös näytin siltä kuin olisin ollut humalassa koska kompuroin kokoajan. Lasien kanssa näytti siltä kuin olisin ollut metrin pituinen ja kaikki ihmiset kääpiöitä! Oli tosi vaikeeta kävellä edes tasaisella maalla koska se näytti olevan alamäkeä. Tässä vaiheessa kiroilin että onko ne kattonu mun silmien arvot jotenkin väärin, että ei tää voi olla mahollista että nää vääristää niin paljon. Iskä kumminkin sanoi että tää on kuulemma ihan normaalia, mun pitää vaan käyttää niitä kokoajan niin että aivot tottuu. Nyt kun olen käyttänyt näitä noin kolme päivää niin nään jo melkein normaalisti. Huomaan näillä tosi ison eron mun omaan näköön ja nää tulee helpottaa mun elämää kyllä tosi paljon.
Onko teilläkin ollut samanlaisia vaikeuksia lasien kanssa? Ja mitä pidätte, valitsinko hyvät kehykset?


9 kommenttia:

  1. Noi Versacen kehykset on tosi hienot ja ne kuvat missä sulla on ne päässä on aivan upeita, wau! :)

    VastaaPoista
  2. Sopii tosi hyvin!!!!aivan ihanat varsinkin nuo mustat :) sulla on tosi kauniit kasvonpiirteet ja muodot joten molemmat sopii sun kasvoihin tosi hienosti!oot tosi kaunis ja sulla on ihana tyyli:) jäin kyllä koukkuun tähän blogiin!!! t.uusi anolukija

    VastaaPoista
  3. Mä sain lasit sillon joskus vitosen keväällä eli suunnilleen nelisen vuotta ne on mulla ollu! Aluks aattelin näyttäväni ihan kauheelta ja mäkin muistan, kun maa tuntu olevan alempana mitä se oli!:D Tuntu ihan hullulta! En halunnu yhtään pitää niitä, mut äiti vaan käski laittaa ne päähän ja olihan mun sitten pakko niitä pitääkki, kun muuten mul oli kauhee päänsärky aina! Mulla kesti vaan pari päivää muistaa aina esim. laittaa ne aamulla herätessä päähän plus muutenkin mun ekat lasit oli hengettömät (ei kehyksiä linssien päällä) nii välillä en ees muistanu/ nähny et ne oli mulla päässä :D Mulla siitä huononi kuitenkin näkö aika paljon ja hommasin pari vuotta sitten uudet lasit ja rakastin niitä ja aattelinki et en varmaa enää osais elää ilman laseja! Mut nyt ne meni viime keväänä rikki (pallo tuli silmää koulussa) ja oon siitä lähtien käyttäny vaan piilareita ja toisaalta tykkään olla piilareilla mut nykyään mun silmiä kuivaa kokoaja ja on tosi rasittavaa ottaa niitä aina nukkumaan mentäessä pois silmistä! Kai tässä nyt jossain kohti pitäis ne lasit mennä jo hommaan mut mä vihaan sitä kiertelyä ja sovitusta, kun niitä malleja on niiiiin monia että alkaa jo masentaa :D Mutta nii, kyl mä varmaan silti tuun käyttään piilareita aika paljon sen jälkeen kun oon lasit hommannu, koska kumminkin lasit on joskus tosi epämukavat päässä ja ei oo oikee käytännölliset urheiltaessa! Mut just esim kokeisii lukiessa huomaa kaipaavansa laseja, kun on jo muutenki väsynyt niin kuivat silmät ei oikeen auta asiaa :D Mut anyway, pois tästä mun aika turhasta ja pitkästä selostuksesta et valitsit kyl tosi kivat lasit ja noi Versacet on yli ihanat!! Paljon noilla kehyksillä oli suunnilleen hintaa?:) Ainii ja haluun ehdottomasti sitten kun tää mun näön huononeminen on loppunu kokonaan laserleikkaukseen!! :)

    VastaaPoista
  4. vitsit noi versacen lasit sopii sulle hyvin!! :)

    VastaaPoista
  5. voi vitsit oot ihana linda !!! <3

    VastaaPoista
  6. Voitko tehdä erikoispostauksen sun hevosista ja tallielämästä?

    VastaaPoista
  7. Voitko laittaa ootd kuvia ton sun uuden takin kanssa ? :)

    VastaaPoista
  8. Ootsä se sama Linda E. joka harrastaa korkeushyppyä? :D

    VastaaPoista
  9. paljon sulle maksetaan mallintöistä palkkaa? oon vaan kiinnostunut kun sain erään tarjouksen ja mietin nyt onko siinä järkeä:)

    VastaaPoista