""

keskiviikko 2. marraskuuta 2011

kastrering!?

Jepp ni läste rätt! Idag var jag i skolan bara till halv ett. Sedan var jag på lekargranskning o mäta puls o längd o sånt tråkit... Men sen åkte vi och hämta vårt föl Tikru från ett travstall där den varit och skolas en tid. Den var super söt och hade vuxit massor från det jag senast såg den. Vi lastade den och förde till djurkliniken. Dit lämnade vi den sen och nu är det bara att hoppas att kastreringen går bra! Hemma började jag rakt titta fram kläder för imorgon men konstaterade att jag inte har några fina kläder!! Det här är katastrof... men som tur ringde pappa rakt efter det och sa att min faster ringt och bätt mig och jobba som en typ som hänger upp andras rockar på en tillställning hon ordnat. Det blir säkert inte så roligt men i alla fall får jag 50 e för det och med det kan jag köpa den där neuleen jag berättat om igår ellär i förrgår! Jejj...:) Nu ska jag göra igen en lista på kläder jag skulle villa ha. - vi hörs!

Hellou! Tänään olin koulussa vaan puol yhteen koska mulla oli joku lääkäri juttu missä mitattiin syke ja pituus ja kaikkee sellasst tylsää. Sen jälkeen me mentiin hakee meidän varsa Tikru yhdeltä ravitallillta. Tikru oli super söötti! Me vietiin se eläinkliniikalle ja jätettiin se sinne yöks kastroitavaksi. Kun pääsin kotiin katsoin heti valmiiksi huomisen vaatteet ja huomasin ett mul ei oo melkeen mitään päällepantavaa! En oo ostanu mitään pitkään aikaan ja tuntuu siltä että kaikki vanhat vaatteet on rumii. Mut onneks sain isältä puhelun heti sen jälkeen et mä saisin töitä jostain muotitapahtuma jutusst jos mä meen sinne narikkaan töihin. Ja et mä saisin siit 50e! Tottakai mä suostuin! Katotaan mitä huomisesst tulee...:) - kuulemisiin!
                                   
VECKANS ÖNSKE LISTA/VIIKON TOIVELISTA
Jag älskar just nu allamöjliga varma och mjuka vinter kläder





Bilder av Tikru:







x love is in the air x

2 kommenttia:

  1. haha ja titta just på dendä h&ms varma neule ida i butiken, den e härli :) o hoppas alt går bra me tikru!

    VastaaPoista
  2. jepp! ja hoppas me. o dendä neuleen e så ljuuvli! :D

    VastaaPoista