""

torstai 3. marraskuuta 2011

mitt första jobb!

Hola! Idag var jag både spänd och ivrig, för att jag skulle gå och jobba! Skolan gick nu så som normalt men efter den så gick jag rakt till järnvägstorget och tog sporan därifrån till vanhasatama där tillställningen var. Jag fick rakt börja hänga upp andra människors rockar, och det var inte så tråkigt som jag trodde! Jag jobbade från tre till åtta. Efter det gick jag och köpa en muffins och en ljuvlig pits t-skjorta. Jag fick skjuts av mina kusiner till järnvägstorget och därifrån åkte jag hem. Nu är jag suuuper trött och benen värker efter att ha stått i 5 timmar... Men snart går jag och kollar BB och sädan är det dags att gå o såva. - puss o kram linda

Hola! Tänään olin sekä jännittyny ja innoissan, koska mull ois tänään eka virallinen työpäivä. Koulu meni yhtä tylsästi ku normaalisti mutt sen jälkeen menin suoraan rautatientorille ja otin sieltä sitten ratikan vanhaan satamaan missä tapahtuma järjestettiin. Sain heti alkaa ottaa vastaa takkeja ja ripustella niitä naulakoille. Se ei ollukaa nii tylsää ku mä luulin. Olin töissä kolmest kaheksaan ja kyllä jalkoi särki ku pääsin kotiin. Ehdin ostaa kuitenkin paikanpäältä muffinssin ja ihanan pitsi t-paidan. Nyt pitää mennä laittaa ittensä yökuntoon ja sitt BB! - heipparallaa

                                                        TAPAHTUMAN NETTISIVUT
                                                    http://www.zelante.fi/kutsuvieraille.php







x love is in the air x

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti